
Navštíveno 4907x

Hola hej všem.
Jak už jsem psal tady v přípravě
[ Link ] , tak jsem se konečně vrhnul do nějaké té realizace. Byl jsem na chvíli osvobozen od pracovních i otcovských povinností a jal jsem se tedy tvořit hodnoty. Dnešní téma se neslo v duchu napájení. Šlo o to, dostat napájení z motorového prostoru do interiéru. Tuhle věc dělám vždy jako první, protože je to taková drbačka, která sežere hodin a hodin. Spíš tím myslím, že pokaždé, když dělám nějaké auto poprvé, tak to dá hlavě zabrat. Ono vymyslet napájecí cestu, aby byla funkční, bezpečná a hlavně, aby to nevadilo případnému automechanikovi není jen tak.
Hrál mi do karet prostor velkého auta, ale i tak sem bojoval, kam dát pojistkové pouzdro. Ale znáte to sami, tak dlouho se vymýšlí, až se to nejlepší místo jednoduše přehlídne. Vymýšlel sem asi hodinku, kam ho umístit a přitom jsem na to místo tu celou hodinku čučel.
Nu, než se tu nějak dlouhosáhle rozepisovat, lepší bude fotostory 33 fotek, která doufám nikoho neurazí :)
Auto má 14,5 roku, takže špínu, zubem času potrhanou zvukovou izolaci a všelijaké niance starého auta omluvte.
Nebyl bych to já, abych nezačal takto. V klidu, s rozvahou, není kam spěchat.

Oddělal sem krytku relé-boxu, abych zjistitl, že to byla naprosto zbatečná práce. Holt zvědavost je někdy silnější než rozum.

Jako vždy musí dolů stěrače, plast pod nimi. První a poslední co je potřeba udělat - poznačit si polohu stěračů samotných.

Stěrače a kus plastu pryč. A hele, prostor k přemýšlení.

Obával sem se nejvíc, kudy tudy do interiéru. Naštěstí moje Omega je celkem v sociální výbavě, takže tam kde mělo něco být, tam zákonitě není a na člověka gumová záslepka vykoukne jak měsíc na noční obloze. Není pak nic jednoduššího, než záslepku vytlačit a zkusit tam narvat kabel ...

A ono jo, ua-la, kábl nad nohama řidiče. V ten moment sem si začal říkat, že to auto snad i začínám mít rád.

Kabel sem promotal bludištěm nad pedály. Je tam hodně skulinek a nemá to jak spadnout dolů. Boužel sem se s dvouma rukama, baterkou a foťákem jaksi nevlezl, takže jen kábl, jak důkaz místo slibů.

Takže kábl protáhlej. Výborně, kuřpauza na oslavu ...

Izolaci nakousl zub času, pravda, ale jsem moc rád, že sem tomu zubu času nemusel pomoct vrtačkou. Prostě dírka nachystaná pro Milhauzze :)

Takže, kam s tebou?

Jo, asi sem, tady by to šlo. Jediný místo, kde to ničemu nevadí a je na to snadný přístup k případné výměně pojistky.

Kdo by řekl, že při autohifi instalaci je potřeba svěrák? :) Vynikající to zařízení. Tady před pájením oka.

A tady při montáži takové samo-domo konzolky, která bude držet pojistkové pouzdro v motorovém prostoru.

Cenu za design nedostanu, ale je to funkční

Prostě držák.

Další šroubek a šup tam s tím. Ač to drží jeden šroub, tak je to relativně zafixovaný. Pruží to, dží to, nelítá to jak šlouch v demižonu, takže spokojenost.

Prostoru kolem hodně, demotáž je snadná, snad to tedy nebude zavazet.

Přidělané plus s okem na baterku. Husí krk a tesa páska - kábl zapadl skoro jako by tam byl odjakživa. Jinak pro info, tyhle oka dělám už nějakej čas. Je to rychlý a hrozně laciný. Dát tam Adison Connection, tak neúměrně vzrůstá cena celého auta :)

Pokračování napájecí cesty, taky husí krk a tesa páska.

Když už se to dělá, tak i ta gumová průchodka by tam měla být.

Nuž, pojistka je pryč, takže to může být takto zapojeno

Gumová průchodka v akci, sedí to jak prdel nahrnec, funkčnost to plní na sto procent. Já vím že je to hrozná pitomost, ale mě to potěšilo, že to mám "jako pořádně".

Po vytažení kábelu do interiéru na mě koukalo necelých 30-40 cm?

Myslím si, že kratší propojení baterie a pojistkové skříně sem v Omeze asi vymyslet nemohl.

Pozapojení očka na plusový konektor baterie sem se nachvilku ztratil a hledal, kde je ten mnu udělaný kabel. Nebýt toho pojistkového pouzdra, hledal bych ho doteď.

Tady trochu víc z boku.

Šup šup, montáž plastu pod stěračem.

Mě to neuráží, co vy na to?

Když se na to podívám z dálky, tam tam vlastně ani nic moc nepřibylo. Jen jakási lesklá krabička, která, jak všichni víme, bude co nevidět vypadat, jak zbytek motoru.

Stěrače a všechny gumy a gumky na svým místě.

Pro autohificlub speciální fotečka na sluníčku :)

Zajímavý je na tom všem ta skutečnost, že celá drbačka byla z tohoto důvodu: cosi modýho, co mi teď bude vadit pod nohama :)

A další zajímavost je ta, že člověk tahá jeden jedninej kabel a použije na to snad všechno nářadí kolem. Bordel v garáži je jen druhotný efekt.

A to je dnes vše přátelé, zítra budu tahat napájecí kabel až do kufru, pak repriduktorové kabely na obou stranách. Fotoreportáž bude zase zítra večer.
Smysl celého tohoto článku? Ani nevím, že by autohifi? :)
Uděláš z toho ještě dobrý FOTOfilm :D +1 , alespoň mám co dělat :) Pokračuj...

01.06.2012, 20:56 |
petis pěkny, ale koukám pořád na tu poslední fotku a marně hledám ten bordel:-))
Kupinka: Připadám si, jako bych tvořil: "Čtyřlístek - veselé obrázkové čtení" :)
petis: Jo, tohle je pro mě prostě bordel.
Jinak jen tak na okraj.
Původní plán aktivu sem zavrhnul. Prvně mě k tomu přinutila výzva testovat repro do 5ti tis Kč. To dává do aktivu málo kdo. Budu dlouhodobě testovat různý značky a pasiv na to bude stačit. Druhej zesík použiju na woofer, kterej se do omegy vleze i s kočárkem, takže taky důvod tohoto rozhodnutí.
Jak vidíte, tak se to snažím dělat levně a taky to tak vypadá. Ono to druhé rozhoduntí, proč to dělat takhle a nemagořit, je to, že high-endu a pičičand sem si už užil dost a taky je tu jeden důvod. Tohle auto neplánuju mít dýl, jak dva roky. Pak přijde zase něco jinýho.

01.06.2012, 21:31 |
nome pěkně pane :-) jsem zvědav na pokračování
29x pojistkove pouzdro jinak :-D
kral007 ... když tak přemýšlím nad tím tvojím příspěvkem, tak si vlastně říkám, že máš naprostou pravdu! :)
je to dobrý, aspoň je to "jako pro blbce" a i méně zkušení lidi vídí jak se to má pořádně nebo "jako pořádně" udělat :)
dobra prace,jsem zvedav na pokracovani a podrobnou fotoinstruktaz! .o)
By mě zajímalo kolik % času jsi fotil, kouřil, přemýšlel a skutečně makal nebo-li tvořil přidanou hodnotu. :)
Pěkný, taky mám rád ten pocit, že je to 100% a nemusím se k tomu vracet.
hezké :) mně Pepe689 láme :D do aktivu,ještě mi toho spooousta chybí dokoupit,ale i tak bych rád,zkusil dosavadní low cost shit kompa Spectron Spc26z v aktivu.Btw podle čeho se určuje zda aktiv nebo pasiv u repro?
A proč ne aktiv s cenou komp. repro do 5tkč?
Já mám v jednom autě aktiv s Rainbow SLX265 a zvukově je to úplně jinde než když to kdysi hrálo v pasivu.

02.06.2012, 17:23 |
PekG JJ pěkná práce také jsem zvědav na pokračování.
Jinak já mám teď aktiv na Hifonics brutus a jsem spokojen. Je to určitě lepší než pasiv. Jsem rád, že mě do toho kluci tak trochu přemluvili (hlavně Ivls). Nechtěli se mi totiž odstraňovat zadní repra.
Ten aktiv jsem zavrhnul prozatím, protože moje Alpina 9853 začala v aktivu nějak blbnout. Každopádně dvoje repro kabley budou tažený do dveří, takže není problém to pak v budoucnu jen přepojit. Sledujte druhej thread ... už třídím fotky z dnešní akce :)
ten cerny husi krk jsi koupil kde? A kolikatka je ten modry kabel? Vypada to pekne schovane s tim husim krkem.
Za me rozhodne palec up :)
Tak nějak ty fotky a laborování mě připoměli mě ,před 4. měsíci :)
TemnyMagic: husí krky zde
[ Link ] dal jsem ho taky je super :)